lørdag 7. juni 2008

Tatt på fersken....




I dag tidlig sto jeg og lillemor opp klokken halv seks, det er rundt den tiden hun mener det passer seg og stå opp.Hva mor mener er helt uinteressant. Lillemor pludrer på stua mens jeg lager frokost til henne, og hva ser jeg når jeg entrer stua, jo da ser jeg henne i full gang med å utforske alle mine interiørblader..Dette er grunnen til at jeg har kameraet mitt stående fremme!





Viser et par glimt av stuen. Hjørneskapet og kommoden er etter min oldemor og oldefar, de kjøpte det brukt og berget det fra to branner. Min mormor har fortalt at inni hjørneskapet hadde min oldemor en liten boks hvor hun gjemte unna litt penger fra oldefar;) Og min mor har minner fra hun fikk drops som sto i skapet.. Det er vel derfor jeg er så glad i gamle ting, de har sjel og historie... Inni skapet har jeg brudebilde av min mormor og morfar, er de ikke nydelige?:)






13 kommentarer:

Jorunn sa...

He he, man skal tidlig krøkes! Hun har vel sett på sin mor.. Nå skal du se at hun finner DET lekre barnerommet og krever oppussing ;0)

Bergheim sa...

Jeg ser du har en liten røver i huset ja. Artig med sånne fine ting som man har arvet. Og så var det utrolig mange fine bilder fra hjemmet ditt. Blåfargen på soverommet er bare helt nydelig.

Blå-hvit samlemani sa...

Jeg elsker gamle ting med sjel også.. Liker best ting som jeg har arvet, som jeg kjenner historien til..

Jeg har arvet min oldemors piano, som min mormor lærte å spille på. Liker også godt gamle bilder, syns folk var så mye staseligere før...

Anita sa...

Såå nydelig blogg du har!! Skjønne bilder av lillemor også!! Her sitter vi som noen slakt etter en lang dag på båttur! Kos deg videre i sommeren! Klem!

Cathrine sa...

De er bra kjekk disse små. Har en som holder på å lære seg å gå,masse fall og blåflekker kan du si..Kjempefin blogg du har..

Ann-Cathrin sa...

Viktig å få interiør inn med morsmelka;) Mi eldste, hun er 4 år går nå rundt å finner ting som passer sammen, og roper stolt -se det matcher! De er jo morsomme:) Nydelig skap, og så morsomt at du har så mye historie knyttet til det.

mali-mo sa...

Hei! For en koselig blogg du har! Herlig liten jente som koser seg med mammas saker...det var kjent!!! Fine bilder du viser av dine gamle vakre ting. Man lir så glad i sånne ting som har hatt et liv, det blir iallfall jeg ;)

Silje sa...

Så litene jente du har. At hun går løs på mamman sine interiør blader er da bare posetivt. En skal jo tidlig krøkes, skal bare se hun arver interesen for interiør av mamman sin.

Kjempe flott og koselig blogg du har.

Karna sa...

Kjempe koselig med arvemøbler som har historie med seg. Nydelig både kommode og hjørneskap!

♥ H@rmoni ♥ sa...

Heisann! Takk for koselig kommentar!
Så mange koselige interiørbilder du viser! Gøy å ha noen gamle møbler som betyr noe.
Nusselig liten jente som sikkert liker å utforske både det ene og det andre i huset. Aktiv alder, så det er best å passe på!
Ha en fin uke! :O)

mali-mo sa...

Hei igjen! Utfordring til deg inne hos meg!

Sommerseth sa...

Åh, for et nydelig hus du har:) (og nyyydelig lite nurk)

Deilig å se andre som har fått til det jeg drømmer om:)
Tusen takk for kommetaren i bloggen min, jeg føler jeg har fått en pangstart med så koselige kommentarer:)

Her må jeg lese mer, i håp om blant annet høre historien om hvordan du fikk kjempet deg til en slikt hus?


Ha en super kveld:)

Min Still By Maia sa...

Så skjønn datteren din er! Kjempe fin blogg du har. Likte utrolig godt kollasjet du har laget med bilder av oldemor. (Takk for hyggelig hilsen på siden min.)

KLEM