onsdag 21. mai 2008

På strikkepinnene.

Er snart ferdig med jakken til lillemor. Mønsteret er fra boken
myk start. Skulle egentlig vært ferdig,men da jeg kom til ermene
var det ikke noe oppskrift.Snille Fuglemamma kom meg til
unnsetning, så nå mangler det bare en arm.smile. Om noen har
samme problem med " Mykeste myke jakke 2" bare bruk
oppskriften til "mykeste myke jakke". Kjøpte noen aldeles
bedårende marihøne knapper som skal få pryde jakken,er så
spent på resultatet at jeg strikker hver ledige stund. Bestemte
meg for å lære å strikke til lillemor skulle bli født, til min mors store glede( og fortvilelse vil jeg tro) Har strikket en jakke før dette,men dette er det første jeg strikker helt uten hjelp! Er så stolt. Øvelse gjør mester:)
Har sett at det er mange av dere bloggere som har fått tak i
gamle melsekker som dere syr puter av.Her en dag gikk jeg
gjennom noe stoff jeg har fått av mormor, og gjett hva jeg fant!
En melsekk... Min oldefar var baker og hadde bakeri i kjelleren
i min mormors hus. De fleste av melsekkene skuret de og klipte
opp til duker som de broderete. Ekstra moro at denne sekken
kommer fra min oldear, gleder meg til å få lagd noe fint av den.



Skjønne marihøne knappene!:)

3 kommentarer:

Hulda sa...

Hei, og takk for hyggelig blogghilsen. :) Vet du, jeg trodde først det var ekte marihøner, hi hi.. Ja, GreenGate er toppen!! Ser at du lager kjempefine scrapsider, nydelig den med oldemor.

Huset på toppen sa...

Velkommen i bloggialand!!

Så fin stikkejakke du har laget!!
Og de marihøne knappene var så søte!

Ha en fn torsdag!!

mali-mo sa...

Så flott sekk du har funnet da! Blir nok noe lekkert av den...også så kjekt når du har en historie, en tilknytning til den. Mye mer personlig enn å bare kjøpe en liksom...

Jakken du strikker ser ut til å bli flott, og knappene var jo søte da! Jeg har ikke strikket noen jakker i det siste, men lillegull skal få seg en lysrosa strikkebukse...når den bare blir ferdig...sånn litt utpå høsten. Hehe. Jeg er nok ingen racer! Men koser meg mens jeg holder på, og det er jo det som er meningen?

Tusen takk for kjempekoselig kommentar inne hos meg, og god helg til deg og dine!