fredag 5. desember 2008

Årets julekort og hjemmelagede juleoppmerksomhetsgaver.


































Før "Tildus" ble født sendte jeg ikke julekort,men i år blir det hjemmelagede julekort med skikkelig julebilde:) Fotoseansen ble ikke så enkel som jeg hadde forestilt meg.Kledde henne opp i fine kofta og luen som oldemor har strikket, tente lykter, rigget opp bilen med langlys,så det ble bedre lys og satte frøkena under treet. Men det hadde hun ikke tenkt seg!!Av 30 bilder fikk jeg to å velge mellom..Valget falt på dette..




































Og siden jeg ikke liker å masseprodusere ting( kjeder meg fort.he.he) blir alle forskjellige. Noen av kortene ble sånn:













Så et lite tips til små julegaveoppmerksomheter:) Både vi foreldre og tildus er veldig godt fornøyde med barnehagen hun går i, og damene som jobber der er helt fantastiske, derfor fikk jeg lyst å gi de en liten oppmerksomhet til jul. Kom liksom ikke på noe som passet,men da fant jeg denne ideen på nettet. Det var å pynte after eight esker. En kjempekoselig oppmerksomhet og mye mere personlig enn bare å gi selve esken. Jeg har brukt pyntepapir, stempelputer og pynt og ting jeg hadde liggende. Blir ikke så dyrt om man bruker fantasien litt. Her er et par av de jeg har laget
Oppskrift som følger: Kjøp en after eight eske, gjem sjokoladen før du skulle være så uheldig å prøvesmake.( der gikk jeg nemlig rett i fella) Ta esken fra hverandre og legg den på baksiden av det arket du vil bruke. Tegn av og klipp/ skjær ut. Bruk en bonefolder til å lage brettekanter der det skal være. Lim sammen esken. Der vil jeg anbefale å bruke dobbelsidig tape, beregnet for scrapping, istedet. Blir fort litt krøllete med lim. Pynt esken etter ønske. Og for de som greide å spare på sjokoladen...,legg den oppi . Jeg laget også en liten hilsen som jeg la oppi esken. Synes dette er en skikkelig koselig juleoppmerksomhetsgave:) Nå skal jeg ta en liten surferunde på bloglandia. Dagene flyr avsted og jeg rekker ikke å være så mye her inne som jeg skulle ønske..Men med julegavene i havn, ferdig innpakket merker jeg at skuledrene begynner å komme på plass og vi kan bare kose oss. Ha en fortsatt strålende adventstid damer!!





























3 kommentarer:

NIB sa...

hei! siden det er over 3 mnd siden du la ut innlegg, tar vi deg av nib. velkommen tilbake en annen gang:)

Christinas låvebutikk sa...

Heisann takk for koselig kommentar!! Herreligheten så masse fint du lager!!
Skal ha deg i bakhodet, det kan jo bli behov engang når jeg blir lei av å gå her 6 dager i uken...hver mnd!!
Ha en fin søndag!!

Anna sa...

Hej!
jag fant dig, hoppas du ser min kommentar!
Hoppas ni kom er hela hjem. Det var koseligt att lære kjenne er og håper vi kanske kan hålle kontakten.
Mail adressen min er
peson88@hotmail.com vis du har lust att sende en mail. Annars får du komma inom min blogg!
Klem fra Anna Monsen.